Hallo Rone!
Aus dem GB Text....
Der Typ H verschiebt den Lenker bis 60mm (2,4 Zoll) und aus 13mm (einen halben Zoll). Das mag nicht viel klingen, aber Fahrrad Komfort ist ein Spiel von Millimetern, so ist zwei Zoll eine ganze Menge.
http://www.wired.com/gadgetlab/2011/09/brompton-h-type-for-tall-riders/
Six-footers looking to buy a folding bike will be pleased with the news that Brompton is set to launch a bigger version of its famous folder. The H Type shifts the handlebar up 60mm (2.4 inches) and out 13mm (a half inch). This might not sound like much, but bike comfort is a game of millimeters, so two inches is quite a lot.
The extra height is added not just by lengthening the steerer tube (it seems wrong to call it a stem) — which would cause the tips of the bars to hit the ground when folded — but also by adding distance between the hinge and the headset. This adds 100 grams to the weight of the bike (roughly 9-12 kilos or 20-26 pounds), and the bikes can still fit into all existing bags (the saddle is the high point when folded, not the bars).
Other tweaks to the line are grippier, easier to fold pedals and — going by the photos and past history at least — new colors. The price difference for new bikes is as yet unannounced, but your own bike can be retrofitted for a painful $400.
Das Brompton ist ja eigentlich so Genial weil es so klein ist, schau dir ein altes Bromi mit dem etwas kürzeren
Rahmen einfachen 3 Gangschaltung.......
Im vergleich dazu ein das Brompton 2012 mit H Lenker wie beschrieben, geschätzt 15% mehr Ausenmaß,
messe mit dem Maßband einmal drum herum.
Eine Teleskop Lenkerstange im Programm von Brompton währe ja mal was
